Opcje widoku
Deklaracja dostępności
Reset

POZnaj Ławicę

5 lutego uczniowie klasy IV, VI i częściowo V uczestniczyli w zajęciach "POZnaj Ławicę" na lotnisku w Poznaniu. Mieli okazję dowiedzieć się, na czym polegają obowiązki osób pracujących na lotnisku oraz jak funkcjonuje port lotniczy. Zwiedziliśmy terminal pasażerski w części ogólnodostępnej. Przeszliśmy tzw. „ścieżkę pasażera” ( odprawa bagażu rejestrowanego, otrzymanie kart okazjonalnych, przejście przez kontrolę bezpieczeństwa do hali odlotów, odbiór bagażu). Dowiedzieliśmy się, czego nie można przewozić w bagażach oraz jakich pamiątek nie możemy zabrać ze sobą z wakacji będąc w innym kraju. Następnie udaliśmy się do miejsc, gdzie pasażerowie nie mają wstępu. Weszliśmy do sortowni bagażu. Stojąc na płycie lotniska zobaczyliśmy, jak lądują i startują samoloty. Następnie przejechaliśmy autobusem do Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej. Strażacy zaprezentowali wozy, które są wykorzystywane w akcjach na lotnisku, zademonstrowali ich działanie. Uczniowie mogli sprawdzić, jak wygląda wyposażenie aut oraz jak ciężkie są nożyce hydrauliczne. Najwięcej emocji wywołała próba wejścia na rurę w strażnicy, start samolotu oraz przejście na tzw. "bramkach". Wycieczka na pewno na długo zapadnie w pamięci.

FOTORELACJA

Data dodania: 2024-02-06 08:46:07
Data edycji: 2024-02-06 08:46:18
Ilość wyświetleń: 362

Konkursy

Zgłoś się do konkursu szkolnego! Nabór trwa jeszcze kilka dni!
Więcej informacji

Ankiety

Weź udział w jednej z ankiet szkolnych! Twoja opinia jest ważna!

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!